Tomasz Stańko C.O.C.X.
088 So Records
Tomasz Stańko
trumpet
Apostolis Antymos
guitars drums, bass, guitar, percussion
Witold Szczurek
kontrabass, gong
Jose Antonio Torres
conga, percussion
Produced by Stanisław Sobóla
Recorded at Studio ZPR – Theatre STU in Cracow, May 1983
Recording engineer: Jacek Mastykarz
Cover photo: Andrzej Michałowski
Mastering for 2024 edition: Darek Schwerin
Album premiere: October 2024
SIDE A
1. MADAMOISELLE „KA” 4’30 マダモワゼル「カ」
2. BABYLON SAMBA 5’09 バビロンサンバ
3. GAMA 5’36 ガンマ
4. MR. DD 4’51 氏DD
SIDE B
5. C. O. C. X. 5’22 C. O. C. X
6. JOSE & LAK 1’19 ホセ&ラック
(Torres, Antymos)
7. KAMELEON 5’49 カメレオン
8. SONG FOR PULA 1’28 プーラの歌
(W. E. Szczurek)
9. FIOLETOWY LIQUOR 4’36 紫酒
All music by Tomasz Stańko except 6 and 8
YELLOW VINYL LP, 180 gram, White Gategfold
· Limited to 200 copies
· Alternative Cover / dedicated extra packaging
· Hand-numbered
Price: only for Club Members
EAN
to join the TwinS Records Club contact us
YELLOW VINYL LP, 180 gram, White Gategfold, Japan Edition | OBI
· Limited to 50 copies / Only for TwinS Club Members
· Alternative Cover / dedicated extra packaging
· Hand-numbered
Price: 300 PLN
EAN
YELLOW VINYL LP, 180 gram, White Gategfold, Japan Edition | OBI
· Limited to 50 copies / Only for TwinS Club Members
· Alternative Cover / dedicated extra packaging
· Hand-numbered
Price: 300 PLN
EAN
Tomasz Stańko C.O.C.X.
088 So Records
Tomasz Stańko
trumpet
Apostolis Antymos
guitars drums, bass, guitar, percussion
Witold Szczurek
kontrabass, gong
Jose Antonio Torres
conga, percussion
Produced by Stanisław Sobóla
Recorded at Studio ZPR – Theatre STU in Cracow, May 1983
Recording engineer: Jacek Mastykarz
Cover photo: Andrzej Michałowski
Mastering for 2024 edition: Darek Schwerin
Album premiere: October 2024
1. MADAMOISELLE „KA” 4’25 マダモワゼル「カ」
2. BABYLON SAMBA 5’08 バビロンサンバ
3. GAMA 5’36 ガンマ
4. MR. DD 4’55 氏DD
5. C. O. C. X. 5’24 C. O. C. X
6. JOSE & LAK 1’15 ホセ&ラック
(Torres, Antymos)
7. KAMELEON 5’49 カメレオン
8. SONG FOR PULA 1’33 プーラの歌
(W. E. Szczurek)
9. FIOLETOWY LIQUOR 4’34 紫酒
All music by Tomasz Stańko except 6 and 8
Compact Disc CD
· Limited to 200 copies for TwinS Club Members and
100 copies for auction sites Allegro, Discogs e.t.c
· Cover FORMAT MINI LP BLACK GATEFOLD
· Hand-numbered
Price: 80 PLN
EAN
to join the TwinS Records Club contact us
Compact Disc CD, Japan Edition | OBI
· Limited to 100 copies for auction sites Allegro, Discogs e.t.c
· Cover FORMAT MINI LP BLACK GATEFOLD
· Hand-numbered
Price: 120 PLN
EAN
„…Tomasz Stańko urodził się 11 lipca 1942 r. w Rzeszowie, w rodzinie prawnika (i zarazem skrzypka) i nauczycielki. Dorastał w atmosferze czynnie uprawianej muzyki poważnej. Gdy miał 6 lat rodzice przenieśli się do Krakowa; tu skończył podstawową szkołę muzyczną w klasie fortepianu i skrzypiec. Uczęszczając do Liceum im. J. Kochanowskiego, zainteresował się historią sztuki i malarstwem impresjonistów, których straceńczy styl życia zafascynował go; sporo rysuje, maluje. W 1958 r. po raz pierwszy styka się na żywo z jazzem nowoczesnym – podczas koncertu Dave Brubecka w Krakowie. Dotąd niezdecydowany co do swej przyszłości, postanawia uczyć się gry na trąbce, pod wpływem muzyki swych ówczesnych idoli – Cheta Bakera i Milesa Davisa.
W 1959 r. jest już w klasie trąbki prof. L. Lutaka w Średniej Szkole Muzycznej. W owym czasie Kraków kipiał jazzem jak żadne inne miasto Polski; niemal co noc gdzieś odbywała się jam session z udziałem prominentów – Krzysztofa Komedy, Andrzeja Kurylewicza, Romana Dyląga, Wojciecha Karolaka i innych, i w takiej atmosferze dojrzewał młody trębacz, który szybko zwrócił na siebie uwagę – również i pisząc te słowa, gdy jako nieopierzony jazzfan bywałem w Jazz Clubie „Helicon” przy ul. Św. Marka. Pamiętam taki obraz: pod ścianą
obwieszoną „ikonami” Wiesława Dymnego siedzi Stańko i gra na trąbce melodię ludową „Głęboka studzienka”, ze słodkim wibratkiem, którego w swej normalnej grze unikał jak ognia…
Około 1961 r. w ręce Stańki wpadają dwie płyty Ornette Colemana: „Tomorrow Is The Question” i „The New Music of Ornette Coleman”. Pierwsza z nich (nagrana w 1959 r. przez kwartet Colemana, w którym są wówczas Don Cherry i Shelly Manne, oraz na kontrabasie na zmanę Red Mitchell i Percy Heath) – to adwent stylu nazwanego potem free jazzem: słuchając obu tych long play’ów Stańko doznaje swego rodzaju olśnienia: to jest muzyka, którą chciałby grać! W 1962 r. zakłada swój pierwszy zespół – „The JAZZ DARINGS” (tę nazwę można przetłumaczyć jako „Odważni w jazzie”, z Adamem Matyszkowiczem, p. Jackiem Ostaszewskim, b i Wiktorem Perelmuterem na perkusji. Grając standardy starają się wnieść do nich powiew Colemanowskiej wolności, ale to się jeszcze niezbyt udawało, „bowiem po uszy tkwiliśmy w harmonice dur – moll”, przyzna Stańko w wiele lat potem…”
Fragment tekstu Krystiana Brodackiego który w całości jest dostępny w książce „Stańko. Witkacy, Peyotl” oferowanej z CD albumem pod tym samym tytułem. Wkrótce wydanie w specjalnej mega edycji z płytami winylowymi którą finansuje nasz japoński partner. Będzie się działo! Nikt nigdy w Polsce nie wydał takiego albumu. Pracujemy nad nim ponad rok i nadal jest sporo do zrobienia. Zapraszam miłośników jazzu, kolekcjonerów, autorów do stania się częścią tego projektu.